خدمات میوند بانک توسعه یافته است
کابلی والا کابلی والا

عرضه ی خدمات بانکی مدرن وفراهم سازی سهولت های گسترده برای مردم، از اهداف اساسی ایجاد بانک های خصوصی در افغانستان است.

 

باتوجه به این که عرضه ی خدمات بانکی در برخی از بانک های خصوصی به دلیل نوایجاد بودن آن ها، هنوز به گونه ی کلی معیاری نشده وچالش هایی فراراه کار بانکداری وروند سرمایه گذاری در افغانستان وجود دارد؛ اما میوند بانک ازشمار نهاد هابی است که درزمان کوتاه، توانسته است، موفقیت های گسترده را در روند عرضه ی خدمات بانکی سهل ومدرن تجربه نماید.

 

یکی از این تجربه های آزموده شده وموفق، راه اندازی برنامه های حساب "خاص" وحساب"پس اندازمتعلم" است.

حساب پس انداز خاص مشمول برنامه ی فرستادن زایران به حج خانه ی خدا است که در برگیرنده روشن بانکداری اسلامی است و طی قرعه برنده گان آن اعلام می شوند.

 

حساب پس انداز متعلم نیز برنامه ی ارزشمندیست که با حد اقل پول یکهزار افغانی به حساب پس انداز هردانش آموز، در جریان قرعه کشی برنده گان اعلام شده وبه  هزارها، صدهاهزار و میلیون ها افغانی توزیع می گردد.

 

از ابتکارات ویژه ی دیگر میوند بانک، می توان ازایجاد شعبه ی ویژه بانوان برای بانوان نام برد.

این شعبه (بانوان) افزون براین که در بیشتر ولایات کشور نماینده گی دارد، تمام امور بانکداری آن توسط بانوان پیش برده می شود.

 

همچنان پیشبرد روش بانکداری اسلامی وایجاد روزافزون نماینده گی های میوندبانک آن در سراسر کشور، از شمار ابتکارات گسترده ی رییس عمومی، هیات رهبری وکارمندان این نهاد متعلق به مردم افغانستان است.

 

بی شبهه در پشت این همه موفقیت ها وابتکارات گسترده ی میوند بانک، نخست اعتماد مردم و سپس مدیریت هنجارمند داکتر "فریدون نورزاد" رییس عمومی میوند بانک وهمکاران با پشتکاروی نهفته است.

 

افزون بر کارکردهای اقتصادی در جهت رشد و توسعه خدمات بانکداری، میوند بانک تا اکنون برای راه اندازی برنامه های مهم فرهنگی وقدردانی از بانوان آوازخوان کشور (مانند استاد مهوش وخانم هنگامه) کارهای مهمی را انجام داده است؛ چنانچه چندی پیش خانم هنگامه وسپس شاهبانوی موسیقی کشور "استاد مهوش" به دعوت میوند بانک، کنسرت هایی را برای شادی مردم در افغانستان اجرا نمودند.

 

عرضه ی خدمات شفاف برای بالنده گی اقتصاد افغانستان؛ چیزیست که مردم افغانستان به آن نیاز دارند.

با توجه بر این نیاز، میوند بانک از شمار نهاد هایی است که توانسته است گام های سودمندی در این عرصه بردارد.


May 27th, 2010


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها